Vaša korpa je trenutno prazna.

Probaj

„Deka kul“ – zašto se mlađi muškarci oblače „old skul“

Prvo se pojavio Peaky Blinders stil, zatim Harry. Danas su kačketi, krojenje i potkošulje ponovo u modi među mlađim generacijama

U svetu mode, deke su te koje sada imaju svaki dan svoj dan.

Novi "deka stil" nose ljudi poput nekadašnjeg srcolomca Harrya Stylesa iz grupe One Direction i njega krasi oštrija, po meri krojena garderoba.

Styles je izdvojio malo tržište posebno krojenom Gucci garderobom. Kako to Esquire kaže: „Harry Styles se oblači kao muškarac kojim je Vaša baka bila tajna opsednuta.“

Pre toga, svet mode je prigrlio „ćaleta“ kao novi trend. Ali taj izgled je bio pomalo neprivlačan, ružnjikav i neuredan, a asocijacije na to su sada malo na lošem glasu. Poređenjem, obući se kao deka je nešto sveukupno mnogo više sofisticirano.

Izgled deke se proteže na sve uobičajene predmete koje dovodite u vezi sa starijim muškarcem: džins, majice sa okovratnikom i džempere na kopčanje, potkošulje i mokasine. Ali ovog puta sve je to stilizovano za novu generaciju

Oslanjajući se dosta na uticaj „ravno-kape“ TV serije Peaky Blinders, ovaj „luk“ je nešto što je uzletelo zahvaljujući prihvatanju od strane mlađanih selebritija (Brooklyn Bechkam i Rocco Ritchie), ali i glumcima kao što su Chris Evans (zbog njega je grubo štrikani džemper iz filma Knives Out postao viralna senzacija) i Armie Hammer.

Tokom modnih revija za muškarce početka godine, ulice su podsećale na časove u plesnim salama za uzrast od preko 65: bile su pune šik muškaraca poklonika mode koji pretežno nose cipele bez peta umesto patika, više kaputa sa nazubljenim šarama nego li naduvanih jakni i sakoa na duplo kopčanje umesto dugih žaketa. Jedino što je nedostajalo su neke dobre, stare karamele.

Takvi krojevi na kopčanje „a la deka“ su se nastavili i na revijama Pradae, Diora i Louis Vuittona, dok je modna revija Bodea (koji je u stilu deke obukao Donalda Glovera i Ezru Millera) prošla u atmosferi sedamdesetogodišnjeg vodvilja.

Set je predstavljao baštenski projekat zajednice (čitajte kao: „kul nered“), kolekcija je obuhvatala odelo koje izgleda poput pidžame, zatim su tu marame za vrat, heklani žaketi, šalovi sa tufnama, baštenske rukavice i mnogo predmeta koji podsećaju na životinje (torba oblikovana kao riba,  ovčiji šabloni, kravlje šare). Brend je promovisao ideju nostalgije sa svojom modnom kolekcijom, pronalaženje nove svrhe jorganima iz Viktorijanskog perioda.

Ali možda još zanimljivije, dizajneri druge generacije su se osvrtali i na britansku dijasporu, na eru posle II svetskog rata svojim kolekcijama, kada su njihovi dedovi bili mladi. Kolekcija Grace Wales Bonner, pod nazivom Lovers Rock, je obuhvatala kačkete, rolke i dukseve od pliša koji su odisali uticajem starije generacije. „To je osvrt na moju familiju sa očeve strane,“ izjavila je ona. „Moj deda je došao sa Jamajke tokom pedesetih. Moj otac je radio na putu Levišam i našla sam neke dokumentovane fotografije Johna Gotoa na kojima su tinejdžeri u Levišamskom omladinskom klubu sedamdesetih.“

Modni šou Ahluwaliae je bio snažna impresija krpica šablona i stilova koji su bili inspirisani starijom generacijom. „Moj deda je imao dosta stila, a da to verovatno nije ni znao. Takođe je bilo i vrlo zabavam i izuzetno otvoren,“ kaže dizajnerka Priya Ahluwalia. „Bio je ponosan što je Indijac i voleo je da se tamo vraća svake godine. Dok je bio u Indiji često je nosio krojena odela i na moju sreću, ona su mi data za moj arhiv.“

Ona veruje da ovaj iskorak ka dedačkom stilu odražava povratak interesovanju za krojenje. „Ne mogu govoriti u ime svih, ali sam ja jako zainteresovan za istoriju moje porodice i vrlo sam sentimentalna po pitanju mnogih stvari, što znači da se poprilično ugledam na prošlost. Valjda stvari kruže i ta generacija je nosila mnogo više krojene garderobe nego mi danas.“

„Radi se o povlačenju u garderobu koja neće biti prepoznatljiva nikome ko je ispod 25,“ kaže digitalni modni urednik Esquirea Murray Clark. „Široke pantalone na šav iz tridesetih, vuneni prsluci bez rukava itd. Nije novo per se, ali za generaciju Z je novo i za šav iznad njenih kulturuoloških referentnih vrednosti.“ 

Preuzeto sa: https://www.theguardian.com/fashion/2020/jun/20/grandaddy-cool-why-young-men-are-dressing-old-school