Vaša korpa je trenutno prazna.

Probaj

Ako ste ljubitelj tekile, ova vest Vas neće obradovati

Tekila je piće koje je rekordno brzo osvojilo svet. Pravi dokaz za to je da danas postoji oko 1,000 vrsta na raspolaganju. Ipak, ljubitelje ovog pića je posebno rastužila vest da je postojanje tekile danas dovedeno u pitanje.

Evo i zbog čega...

Uzrok nestašice

Posle ovoga što pročitate verovatno ćete poželeti jednu čašicu. Reuters je nedavno javio da velika trebovanja tekile od strane gradova kao što su Njujork i Tokio predstavljaju uzrok za nedostatak biljke agave. Za svakog ko voli da licne so, popije čašicu tog lepo pića i potom da isisa limetu ili limun, ovo je strašna vest.

Prema Reutersu, cena biljke od koje se pravi najfinija tekila već neprekidno raste iz dana u dan. Ovo je naravno uveliko načepilo manje destilerije, izveštavaju novinari, ali da stvari budu još gore – stanje će stvarno biti još gore.

Agava, biljka koja nestaje

Cena agave tequiliana, sočne plavkaste biljke bodljikavih listova od koje se pravi ovo alkoholno piće je porasta 600 procenata u poslednje dve godine, što je sa margina isteralo sve male destilerije, a sada je uzrok i briga da će ovaj manjak agave pogoditi i mnogo veće igrače.

Uzgajivači agave su prisiljeni da se posluže i nekim ne baš časnim merama kako bi ispunili zahteve postavljene pred njih.

Novinari su recimo razgovarali sa jednim od farmera koji koristi nezrele biljke, koje ionako ne daju tako mnogo tekile. Kako se pak i ove mlađe biljke beru, nestašica postaje još samo gora.

Drugi uzgajivač agave je za Reuters izjavio da njegove kolege farmeri „koriste četvorogodišnje biljke jer jednostavno nema drugih.“

„To mogu da Vam garantujem jer sam ja bio taj koji ih je prodao,“ kaže on

Još gora stvar, ove nestašice bi mogle potrajati još makar tri godine.

Popularnost je uništila tekilu

Problem je zapravo u tekilinom enomrnom uspehu. Jer se ona konačno popela sa najnižih polica mnogih barova na one najviše gde se drže najskuplji viskiji, džinovi i rumovi, kaže za Reuters direktor strateškog marketinga ispred Patrona – „Rast nas je nadvladao. Ovo je kriza uspeha u industriji.“

No, sa nestašicom došlo je i do drugih problema - ne samo da je tekila uspela i da nema agave već se sada javljaju i krađe.

Suštinski govoreći, tekila je jednostavno isuviše dobra!

Rešenje bi moglo biti i jednostavno – mušterije neka prestanu da je kupuju, barem ne toliko – ali definitivno ne vidimo da će se to desiti u skorije vreme.