Vaša korpa je trenutno prazna.

Probaj

9 tehnika vožnje uz koje ćete postati veštiji vozač

Nije teško voziti automobil. Ali ukoliko uložite malo truda u poboljšanje svojih vozačkih veština, iznenadićete se koliko će Vam biti prijatno onda kada se nađete za volanom Vašeg omiljenog četvorotočkaša.

Skupili smo u to ime 9 saveta koji će Vašu vožnju učiniti sigurnijim i lepšim iskustvom.

Pođite na časove defanzivne vožnje

Svi mogu upisati dodatne časove kojima će svoju veštinu podići na viši nivo. Kurs defanzivne vožnje ne pohađaju samo početnici već i iskusni vozači. Nema ničeg sramotnog u želji da se ostali učesnici u saobraćaju i Vi sami ređe nađete u opasnim situacijama. Upamtite, ceo život učimo!

Kočenje levom nogom

Kočenje levom nogom je teška tehnika koja zahteva redovno vežbanje. Nju vrlo često koriste profesionalni auto-trkači, ali ova veština Vam može pomoći i u hitnim situacijama. Pomoću ove tehnike bićete u stanju da vrlo brzo skrećete tako što ćete održati neophodnu brzinu rada motora, održavati istu brzinu vožnje i što ćete istovremeno kontrolisati upravljanje.

Krećite se istom brzinom kao i ostala vozila u saobraćaju

Svi uče o ovom pravilu na teorijskim časovima kurseva vožnje. Ali ne drže ga se nažalost svi vozači. Vožnja brzinom koja je manja ili viša od brzine kojom se odvija saobraćaj je opasna jer može biti razlog za nesreće. I zato je onda kada birate brzinu kretanja bitno da prvo u računicu unesete i gustinu saobraćaja.

Držite ruke na volanu u pravilnom položaju

Već decenijama instruktori vožnje uče svoje đake da drže ruke na upravljaču vozila u položaju koji odgovara kazaljkama sata u 10 minuta do 2 časa. Ali nekoliko poslednjih godina, instruktori savetuju da se ruke drže ili u pozicijama devet i petnaest ili osam i dvadeset. Ovo će Vam pružiti bolju kontrolu tokom vožnje.

Takođe se radi i o najergonomičnijem položaju za držanje ruku onda kada treba da vozite neko duže vreme.

Kontrolišete podupravljanje i preupravljanje

U slučaju podupravljanja prednje gume gube trakciju (vuču) duž podloge puta u toku skretanja jer se povećava brzina ubrzanja. U slučajevima preupravljanja ista stvar se pak dešava sa zadnjim gumama. Ukoliko vozite na vlažnom ili zaleđenom putu, nemojte preterivati sa ubrzanjem. Voženje umerenom brzinom će Vam pomoći da izbegnete najveći broj slučajeva podupravljanja i preupravljanja.

Obratite pažnju: I u slučajevima podupravljanja i preupravljanja vrlo je bitno da nikada ne puštate pedalu gasa ili kočnice previše brzo, naglo.

Parkirajte daleko preciznije

Ako umete savršeno dobro da parkirate paralelno sa putem onda se nećete bojati ni pretrpanih parking mesta. Pored toga, imaćete i više samopouzdanja kada dođe do potrebe za vožnjom u rikverc. Parking senzori (ili parktronici) Vam u tome mogu jako mnogo pomoći. Oni su od velike koristi kako u kretanjima unapred tako i unazad.

Koristite ručnu kočnicu da biste skrenuli

Ova tehnika, baš kao i kočenje levom nogom, zahteva dosta vežbe. Ponovo, ona Vam može pomoći samo u hitnim situacijama ili ako baš morate da izvedete brzo neko oštro skretanje tokom zime. Ali nemojte ovo izvoditi na suvom asfaltu (niti pri velikim brzinama) ukoliko ne želite da izlažete ozbiljnom riziku gume od prevremenog trošenja.

Menjajte brzine naniže pomoć sistema peta-prsti

Suština ove tehnike se sastoji u promenama brzine iz viših u niže tako što ćete pedalu gasa stisnuti petom, a pedalu kočnice prstima u isti mah. Na ovaj način dolazi do smanjenje vremenskog perioda koji je potreban za promenu brzine, sprečava se i rasterećenje zadnjih točkova i omogućava se glatki prelaz iz viših u niže brzine pre samog skretanja.

Podesite ogledala tako da eliminišete mrtve uglove u njima

Ukoliko bočna ogledala u većem delu prikazuju samo bokove Vašeg automobila, to znači da ne koristite na pravilan način celu reflektivnu površinu ogledala. Kako biste podesili pravilno zadnje ogledala, trebalo bi da upamtite nekoliko sledećih položaja:

  • Ogledalo sa vozačeve strane bi trebalo da predstavlja odraz samo četvrtine automobila (praktično dela njegovog zadnjeg krila).
  • Bočno ogledalo sa suvozačke strane, poput onog sa vozačeve, bi trebalo da prikazuje samo zadnju četvrtinu automobila.
  • Centralno ogledalo kabine bi trebalo da predstavlja odraz celokupnog zadneg stakla automobila koje je spram njega.