Vaša korpa je trenutno prazna.

Probaj

12 stvari koje Vam automehaničari skoro nikada reći

Održavanje automobila ponekad može biti stvaro teško. Morate voditi računa o troškovima za gorivo, naučiti kako da promenite bušnu gumu, platiti registraciju i osiguranje, redovno vršiti servisiranje...

Ako se baš i ne razumete u automobile bićete prinuđeni da posećujete mehaničara kada god se desi nešto što ne treba sa kolima.

Automehaničari ne samo da poznaju svoju materiju već nam takođe pomažu da budemo sigurni i u to da nas automobil neće ubiti na otvorenom drumu. Problem je u tome što nekada kriju informacije.

Pa nemojte više brinuti o tome, jer smo rešili da Vam ukažemo na neke od stvari koje majstori možda baš i ne govore tek tako olako.

Taktika straha

Neki od majstora za automobile se služe taktikom straha. Ukoliko se recimo uputite na promenu guma u zimske pneumatike i on Vam kaže da ćete za vrlo, vrlo nisku cenu od par stotina evra koje uložite u automobil sprečiti veći kvar, produžite dalje.

Zamena ulja

U normalnim uslovima vožnje ulje treba menjati na oko 8-10 hiljada kilometara. U teškim uslovima za vožnju njega bi trebalo menjati na svakih 5000 kilometara.

Sertifikati

Pogledajte po radionici da li Vaš majstor posedujte neke sertifikate. On se neće stideti prikazivanja svojih postignuća, a ako nema ništa prikazano, verovatno ih ni nema – a to je razlog da se zapitate…

Detaljne informacije

Nemojte otići od mehaničara bez svih potrebnih informacija. On se sa drugim stručnjacima njegovog kova terminološki razume, a Vama govori kako je sve u redu, ali to definitivno zahteva bolje objašnjenje sa njegove strane.

Zatražite mišljenje i drugog automehaničara

Ukoliko imate neki kompleksnji problem sa automobilom, poželjno je da potražite savet na više strana. Bitno je da zapamtite šta vam je rekao prethodni automehaničar i da to prenesete novom. Tako ćete najlakše doći do najboljeg rešenja.

Dodatna zarada

Na kraju krajeva, automehaničari se trude da Vam prodaju sve što mogu jer rade i na proviziju. Sredstva za čišćenje motora su recimo nešto što se lako proda i za čega se ljudi odlučuju lako da isprobaju, ali ako Vam neki od njih kaže da su ona obavezna, bolje bi bilo da konsultujete uputstvo za vozilo.

Naplata posla

Postoje i neke reference u pogledu onoga što bi trebalo naplatiti i koliko to vredi te se dobrano raspitajte pre nego što se odlučite išta da platite.

Pedantnost

Garaže moraju biti čiste. Ako radionica Vašeg majstora izgleda kao otpad, produžite dalje do nekog urednijeg.

"Možemo uraditi i..."

Vodite računa i o mehaničarima koji se nude da urade neke dodatne poslove. Pitajte ga koliko bi takvi radovi trajali jer će Vam u skladu sa radnim satima i obimom posla biti i naplaćeno – naravno više novca, jer automobil ostaje duže.

Pločice kočnica

Pitajte koliko košta zamena pločica kočnica. Naravno, očigledno je da nisu sve kočnice iste i da će samo vrlo jeftini i neoprezni automehaničari štedeti na ovako bitnom auto-delu.

Zamenjeni delovi

Tražite da se za kraj popravke spreme i stari auto-delovi kako biste bili sigurniji da su isti zamenjeni te da niste platili popravku za praktično ništa.

Upoznajte svoj autmobil

Čak i kada znate vrlo malo o njemu ipak ste bolji u razgovorima sa prevarantima među serviserima. Oni nepošteni prepoznaju novajlije sa kilometra i zato je definitivno bolje razumeti se pomalo u automobil.