tooltip after the triger

Imate pitanje ili jednostavno želite da poručite? Kliknite na dugme i pozvaćemo Vas.



Naš savetnik je spreman da odgovori na sva Vaša pitanja o proizvodima ili akcijama koje Vas zanimaju. Molimo Vas, kliknite na dugme ispod i pozvaćemo Vas u najkraćem mogućem roku.


Ova usluga je potpuno BESPLATNA!

 Pozovi me!
x
TopshopKliknite za besplatan poziv

Za pomoć pri kupovini, savete i dodatne informacije pozovite nas na: 021 489 26 60
topshop

Za pomoć pri kupovini, savete i dodatne informacije pozovite nas na:

021 489 26 60

Svetska moda i univezalne kolekcije

Kako svetsko tržište utiče na sezonske kolekcije

Istina je da svetski poznate robne marke garderobe sada moraju u januaru da prave letnje modele, a u julu zimske.  

Nedelje mode u najvećim prestonicama na svetu nam dolaze. Ovog leta u Nju Jorku, Londonu, Milanu i Parizu biće prikazane kolekcije za jesen/zimu 2013. Većina ljudi prvo pomisli na boje opalog lišća, debele čarape, kape, rukavice, ono što nosimo u ovim periodima. Ovo nije tačno! U proteklih nekoliko godina zimske kolekcije obiluju cvetnim motivima, mini suknjama s golim nogama, sunčanim naočarama…  

Univerzalni stil

Ovo ne znači da su dizajneri pobrkali lončiće – naprotiv to je samo težnja da se osmisli globalni stil koji odgovara svim sezonama. Zapravo, takav je i svet u kojem živimo; klima uređaji, radijatori i sl. prosto izjednačavaju temperature u svim sezonama. Da ne govorimo o klimatskim promenama - duža leta i toplije zime, plus se globalno tržište visoke mode sve više širi. Dok je na jednom kraju sveta 7°C na drugom može biti 34°C.  

Ovo je zapravo trenutni problem sa modom – o čemu je i napisan jedan duži članak u Vogu koji kaže „Trenutni problem je kada gledate zimsku kolekciju da želite da vidite tople stvari, a u suštini u celoj drugoj hemisferi je toplo, a isporuka je u julu“ – kaže Džonatan Sanders.

Nove kolekcije odmah zastarevaju...

Sve veći broj kupaca koji prate modne revije preko interneta ili TV-a i tako ima uvid u ono što se događa iza kulisa, recimo preko Instagrama, modne kolekcije u radnjama izgledaju pomalo zastarele i ranije nego što je to bilo prethodnih godina. Svi smo već videli najnovije modele na pisti – čak i pre nego što išta od toga možemo da kupimo. U svetu u kome film možete da nabavite istog trenutka kada ga poželite, skinete pesmu za nekoliko sekundi, naše strpljenje za čekanje vodećeg sadržaja sezone postaje sve manje.

Kupovina za sledeću sezonu

Dok Sanders veruje da će kad-tad modna industrija morati da se prilagodi ovom novom prohtevu, usputni zastoji su prilika za porast predkolekcija – takozvanih „resort“ i „pre-fall“. Prvobitno dizajnirane za bogate mušterije koje se spremaju da odmagle u toplije krajeve tokom zime – otud i naziv „resort“ (prevod sa eng. je utočište) - ove predkolekcije su osmišljene da dođu u prodavnice tokom novembra (resort kolekcije) i maja (pre-fall).

„Predkolekcije su verovatno sve vidljivije poslednjih pet godina,“ kaže modna direktorka Grazia magazina, Suzana Frenkl. „Uzdizanje brze mode delimično objašnjava da ljudi znaju mnogo više i modi sada nego što su pre i da žele da vide nove stvari mnogo češće.“

Kako razmišljaju prodavci?

Uopšteno posmatrano, mnogo komercijalnije nego kolekcije odeće standardne i visoke mode, predkolekcije sve brže donose sve značajnije sume ukupnog prihoda u odnosu na modne događaje jesen/zima i proleće/leto. Mnogo prodavnica troši i do 70% svog budžeta za nabavku ovih kolekcija kako bi se pobrinule da njihovi prostori budu dupke puni sa novim komadima odeće u svako doba: komadima odeće koji se mogu nositi u bilo koje doba godine.

Da li ovo možda predstavlja skoru propast sezonskih modnih događanja?

Verovatno ne – ali njihova funkcija će evoluirati. Umesto da prodaje odeću, modna pista će sada služiti za razotkrivanje. „Šou se svodi na imidž brenda, a predkolekcije se svode na održanje zamaha brenda,“ kaže vlasnica luksuznog butika iz Londona Matches, Rut Čepmen. „Ove stvari moraju da budu transsezonske. Naše onlajn poslovanje u 50% slučajeva čini internacionalna trgovina, a klime u kojima kupci žive očigledno predstavljaju bitan činilac.“

Dok Čepmenova smatra da za dizajnera mora biti oslobađajuće stvaranje kolekcije koja se ne obazire na temperaturu – „uvek postoji neko mesto gde možete nositi bilo šta tako da Vam je udobno i da ste suvi“ -  takvo dizajniranje ima svoje jedinstvene izazove.

Služiti kupce sveta

Dženifer Baka, organizaciona direktorka britanskog brenda Erdem – jednog od prvih nezavisnih londonskih brendova koji je prihvatio ideju predkolekcije – kaže da su postepeno mnogo naučili. „Moramo da uslužimo mušteriju na Srednjem istoku, Floridi, u Rusiji – svuda, “ kaže ona. „Vrlo je teško.“ Čak i kada ta ista odeća dođe do radnje i dalje imamo teškoće. „Odeća će biti u buticima veoma dugo. Šaljemo resort predkolekcije u oktobru, u prodavnicama su od novembra do maja. A kada osnovna kolekcija dođe u radnju tokom januara, udahnuće preko potrebnu svežinu.“, kaže Baka.

"Od piste do stvarnosti"

U drugim „naopakim“ potezima, brendovi visoke mode su počeli da prate šta rade brendovi iz sveta brze mode, kao što je Zara – koji imaju male i česte isporuke robe, sa zalihama koje pristižu dva puta nedeljno, za trenutni pristup onome što je najmodernije. Sam uticaj se već vidi. Sanders je sarađivao sa vebsajtom Motilo istražujući da li komadi odeće mogu biti poručeni direktno sa modne piste, tek pošto se završi septembarski šou modnih kuća i ubrzo potom biti dostavljeni i spremljeni u Vaš garderober. Burberry program Runway to Reality (Od piste do stvarnosti, u prevodu) Vam donosi odeću na prag za osam nedelja umesto za tri meseca koliko je to obično potrebno. Brend Stella McCartney i Acne su pak dodali još jednu, manju kolekciju za vrh leta, koja dospeva u njihove objekte tokom aprila i tako su povećali broj svojih ukupnih kolekcija na čak pet u toku godine. Za one modne urednike koji žele da pođu na svoje putovanje u Nju Jork u februaru, to nosi mnogo novih pitanja – uključujući, naravno i najvažnije među svim: šta nositi dok sedite u prvom redu? Kada je nova sezona tik nadomak ruke, biti ispred u ovoj igri više i nije tako lako.




Prijavite se za besplatan e-magazin!
Besplatni ekskluzivni saveti o zdravom životu, mršavljenju, sportu i partnerskim odnosima... Pratite posebne ponude i specijalne popuste!
Prijavi se za eMagazin!
Preuzmite besplatnu e-knjigu
Upišite svoju e-mail adresu i preuzmite potpuno besplatno e-knjigu "Osnove aerobnog treninga i GI dijete".
Preuzmi e-knjigu

Pozovite nas
Za pomoć pri kupovini, savete i dodatne informacije pozovite nas na:
021 489 26 60

100%

Sigurna kupovina
Kupovina na sajtu www.top-shop.rs je potpuno sigurna, jer mi maksimalno brinemo o zaštiti svih podataka koje ste uneli prilikom poručivanja.

15 DANA

Garancija na povrat novca
Ukoliko niste zadovoljni kupljenim proizvodom, možete ga vratiti u roku od 15 dana od dana preuzimanja, a mi ćemo Vam vratiti Vaš novac.
Pridružite se Top-Shop.rs Facebook grupi i pratite najnovije vesti, posebne ponude, zabavne sadržaje i igre.

Copyright © Studio Moderna